tiistai 16. elokuuta 2016

Voimamieskisat Lempäälässä

Lempäälän Voima järjesti 6.8 voimamieskisat mukavassa hengessä. Lajit olivat tukkipunnerrus, farmarikävely, krusifiksi ( Markku ), conanin pyörä, lastaus, maastaveto.

Mukavasti sain treenata nyt kuukauden verran ilman suurempia kipuja ja maastavetokin alkaa palautua ennalleen.

Painot oli mukavan kevyitä ja tykkäsin paljon siitä, että päivän lajien "teema" pysyi samanlaisena eli ensin ei ollut esimerkiksi maksimiykköstä tukissa, jonka jälkeen pitkää sarjaa maastavedossa. Tuokin on toki välttämättömyys, mutta näin itselläkin vielä selän kuntoutusvaiheeseen tuo ei olisi voinut paremmin sopia. Olen erittäin tyytyväinen*






* En tosin henkilökohtaisella tasolla siihen manalassa valettuun tukkiin, jossa oli 2 kahvaa molemmilla puolilla ja kun menin ajatuksissa ottamaan vasemmalla kädellä reunimmaisesta ja oikealla kädellä keskimmäisestä kahvasta kiinni. Liikaa laskemista kaljulle bodarille.


Kiitos erittäin paljon Lempäälän Voimalle ( Levo ) ja Lempäälän Kisalle ( Leki )!

Hopia ei oo häpiä! Oma hansikkaan pullistelu kuvassa vasemmalla

sunnuntai 26. kesäkuuta 2016

Twitter tilini

Pyydettiin menemään Twitteriin: https://twitter.com/TommiHakkaraine

ATK:n käyttöni siis monipuolistuu, mutta vanhat hyvät jutut ja vitsit säilyvät.

sunnuntai 29. toukokuuta 2016

Voimamieskisat 2016

Suomen voimalajiliiton vahvin mies sm-kisat kevyissä sarjoissa kisattiin 14.5 Kannuksella.

Itse kilpailin alle 80 kiloisissa. Onneksi kilpailut kuvattiin ( kiitos Anthony Laine ), niin säästyy sormet näpyttelyltä, eikä homma mene muisteluksi. Tärkeää on myös, että huomaa omat virheensä, kuten aivan liian leveät jalka-asennot, joista sainkin tosi mukavasti tekniikka vinkkiä kilpailussa ( kiitos Jyrki Rantanen ). Silloin ei tietenkään pää niihin pysty täysin reagoimaan, kun keskittyminen on niin kova.


Kooste omasta kisastani:

https://www.youtube.com/watch?v=ZEKRy2WjwXs    ( maastavedon jätin välistä ).






Kisan lopuksi mietin, että saikohan vasen pohkeeni tarpeeksi treeniä...




tiistai 26. huhtikuuta 2016

Farmarikävely

Farmarikävely on voimamieslajina tuttu liike. Yksinkertaisesti vedät maasta kaksi painoa ja kannat niitä "kauppakassi" tyyliin.

Liikkeen voi suorittaa farmarikävelyyn tarkoitetuilla tangoilla, käsipainoilla, levypainoilla tai muilla vastaavilla.

Muutamia pointteja liikkeestä:

- Pyri pitämään asento pystyssä, etteivät hartiat lysähdä eteen
- Pyri Kävelemään suoraan eteenpäin, hoippumatta sivulta sivulle
- Etenkin isommilla painoilla ota hengitys sisään ennen, kuin aloitat liikkeen ja pidä hengitystä sisässä keskivartaloa tukemassa koko sarjan ajan.
- Naisten tulisi pystyä käyttämään liikkeessä omaa painoa 30 - 60 s ajan ja miesten 1.5 x omaa painoa 30 - 60 s ajan.

Mitä farmarikävely tarjoaa:

Tätä ei viitsi lähteä edes ranskalaisilla erittelemään, koska lista käy läpi kaikki kehon lihakset, mielen ja lopuksi tämä liike tietenkin pelastaa maailman!

Farmarikävely on myös loistava testausliike, koska se testaa erittäin hyvin keskivartaloa ja puristusvoimaa. 2 tärkeää ellei tärkeintä asiaa jokaiselle.

Farmarikävely: https://www.youtube.com/watch?v=8_AI36-rOso

torstai 24. maaliskuuta 2016

Liikuntakin voi olla sosiaalinen tapahtuma!

Usein kuulee, kuinka ei voi liikkua, koska se rajoittaa sosiaalista elämää. Tämä on hyvin merkillistä, koska liikunta ryhmissä, pienryhmissä, ystävien kanssa tai muiden treenaajien kanssa kuntosalilla voidaan ottaa hyvinkin sosiaalisena tapahtumana! Kaiken lisäksi saat samassa liikunnan hyödyt.



lauantai 12. maaliskuuta 2016

Bootcamp 5 vuotta! Kiitos Tampereen Seudun Osuuspankki!

Tässä kuussa tulee 5 vuotta täyteen vetämistäni aamun bootcampeistä. Tuolloin ensimmäiseen 10 kerran bootcampiin saatiin 3 osallistujaa ja nyt tuoreimpaan yksittäiseen bootcampiin saatiin ennätysmäärä 12, vaikka raja oli 10! Iso KIITOS menee tästä Tampereen Seudun Osuuspankin aktiiviselle henkilöstölle, joka sai heidän liikuntakerhonkin sponsoroimaan bootcampiä.

Aamun bootcampin idea on herättää kroppa aamulla ennen työpäivää ja hoitaa sitä tärkeintä eli omaa hyvinvointia, ennen kun hoitaa muita asioita.

Treenit ovat suunniteltuja vaihtelevien kovuuksien ja tarkoituksien mukaan: Tukemaan omia kovempia treenejä, viikon kovimpana treeninä, poistamaan heikkouksia, parantamaan liikkuvuutta, oppimaan kokonaisvaltaisen treenaamisen saloja! Tämän myötä samassa bootcamp ryhmässä on voinut olla sekä vasta-alkajia, että SM-tason urheilijoita.

Kiitos kaikille bootcamp osallistujille 5 vuoden aamuista!


torstai 10. maaliskuuta 2016

Haasta itsesi!

Kroppa ja mieli tarvitsee haasteita. Annan sinulle tehtävän: Ilmoittaudu kilpailuun, joka on enintään 6 kuukauden päässä tästä päivästä! Kilpailuja järjestetään ympäri suomen hyvin erilaisissa lajeissa. Tarjonta on tänä päivänä lähes rajaton, joten miksi et käyttäisi sitä hyödyksesi?

Jos et ole aiemmin kauheasti kilpaillut, niin tiedän mitä ajattelet: " Eihän minusta sellaiseen ole, mitähän muutkin sanovat, muutkin kilpailijat varmaan nauraa, minullahan on tuota ikääkin, minähän olen insinööri...".

Tehtävään kuuluu 2 teemaa:

1. Teet homman itseäsi varten, et ketään muuta. Valitse itsellesi mieluisa kilpailu, jos joku sanoo jotain vastaan, niin älä kuuntele.

2. Mitä tahansa teetkin, niin yritä parhaasi! Kun yrität parhaasi treeneissä ja itse kilpailussa, niin kukaan tai mikään ei voi sanoa siihen yhtään mitään, omatuntosi mukaan lukien.

Muista: Minkä haasteen valitsetkin, niin harvoin tie maaliin tulee olemaan pelkkää ylämäkeä.