keskiviikko 24. syyskuuta 2014

Citysalin Bootcamp 2014


Citysali Bootcamp 2014

BOOTCAMP tarjoaa pienryhmässä tapahtuvaa harjoittelua arkisin piristämässä ennen työpäivää klo 7-10 välillä. Harjoitusaika valitaan kullekkin ryhmälle sopivammaksi. Harjoituksen kesto on 40 – 50 minuuttia.

Jokainen bootcamp treeni tähtää kohti voimakkaampaa, kestävämpää, suorituskykyisempää, urheilullisempaa vartaloa. Aluksi treenit keskittyvät poistamaan esteet, kuten huonon liikkuvuuden, lihasten epätasapainon, heikon keskivartalon, josta voima ”vuotaa” pois ja muun olennaisen. Treenien edetessä ja bootcamppiläisten edistyessä siirrytään kohti kovempia treenejä. Näin taataan myös se, että jokaisen kroppa on valmis silloin, kun on aika ylittää itsensä.

Bootcampin kesto on 10 viikkoa ja harjoituksia tehdään 1 kerta viikossa. Harjoituksissa käytetään ja opitaan käyttämään kahvakuulia, tankoja, kehonpainoa ja muuta monipuolisesti. Liikkeisiin tulee huomattavasti enemmän tehoa, kun ne tekee oikeaoppisesti!
Bootcamp on loistava lisä jokaisen harjoitteluun tasosta riippumatta!

10 viikkoa kestävän bootcampin hinta on 129 euroa per henkilö. Liikuntasetelit ja kortit käyvät maksuvälineenä.

Bootcampit starttaavat keskiviikkona 1.10 klo 8 alkaen!

 

Ilmoittautumiset ja tiedustelut: puh. 050  505 5985 tai sposti pt12@run.fi

tiistai 29. huhtikuuta 2014

Ainot ja Reinot: Liikuntaa eläkeläisille Tampereella

Eläkeläisille suunnattu liikunta tarjoaa:

- Mielekästä, turvallista, monipuolista, ohjattua liikuntaa.

- Seuraa ja pienryhmän hyvän harjoitteluhengen, joka kannustaa säännöllisyyteen.

- Edistymistä. Ryhmässä edistytään, vaikka ikää kaikilla on yli 70 vuotta.

- Harjoittelu on suunnattu kehittämään: Liikkuvuutta, voimaa, tasapainoa ja hengityselimistöä.

- Harjoittelun jälkeen kahvittelut

- Harjoittelu 2 x viikossa tiistaisin ja torstaisin klo 10-11 Citysalilla Tampereella


Kuinka päästä mukaan?

Yksinkertaisesti voit joko vain ilmaantua paikalle Citysalille yliopistonkatu 58 b osoitteeseen tiistaina tai torstaina ( pois lukien pyhät ) tai soittaa 050 505 59 85 ja tiedustella lisää.

Mukaan voi tulla myös kokeilemaan yhdeksi harjoitukseksi ja tämä ei velvoita jäämään ryhmään.


torstai 4. huhtikuuta 2013

Juoksuleikki

Juokseminen nopeasti on asia, joka monella vanhemmiten unohtuu ja kun nopeista juoksuvedoista eli spurteista tai sprinteistä tulee vuoden tai vuosikymmenten tauko, niin uudelleen aloitus ja juoksun lihaksistoon ohjelmointi on hyvin hyvin haastavaa... vai onko?
Maailman helpoin tapa sisällyttää kaikin tavoin tärkeää juoksua elämään on tehdä juoksusta helppoa ja mukavaa leikkiä.
Miten?
Lähes kaikilla on joskus ohjelmistossa kävelylenkkejä. Seuraavalla kävelylenkilläsi sisällytä mukaan hieman juoksuleikkiä esimerkiksi seuraavalla tavalla:
Aiot kävellä tutun reitin 3 kilometriä. Kävelyn aikana ota kuitenkin välistä muutama juoksuveto. Voit ottaa vaikka 1-2 lyhtypylvään väliä silloin, kuin sopivalta tuntuu. Tee tuona 3 kilometrin kävelylenkin aikana niin monta vetoa, kuin itsestä tuntuu hyvältä.. oli se sitten 2 tai 20 vetoa, 20 tai 200 metriä. Sinä päätät tämän leikin säännöt. Hyvänä päivänä teet enemmän vetoja, toisena vähemmän. Hyvin yksinkertaista. Jos koiran ulkoilutus joskus tuntuu työläältä, niin yhdistä tämä siihen!
Aloita rauhallisesti ja anna lihaksiston tottua muutama harjoitus tai viikko tähän uuteen ja mahtavaan tekemiseen. Jos olet viimeiset 10 vuotta istunut työksesi toimistossa 8 tuntia päivässä ja ohjelmoinut lihaksesi tuohon tehtävään, niin aloita kevyesti ja älä vain luovuta ensimmäisten kertojen jälkeen, koska meno on liian tönkköä. Lihaksistosi tottuu tähän kyllä. Tottumisen nopeuttamiseksi muistathan säännöllisyyden. Ota aluksi tavoitteeksi 2 kertaa viikossa vähintään 10 minuuttia kestävä juoksuleikki. Ei ole mahdoton tehtävä.
Pieni varoitus:
Teet tätä leikkiä säännöllisesti ja sinulle saattaa tulla "liian helposti / leikiten" urheilullisempi vartalo. Lisäksi tästä voisi lanseerata uuden anti-aging jutun, koska oletko monesti nähnyt vanhempaa ihmistä, joka juoksee melko vauhdikkaasti ja ei omistaisi urheilullista, nuorekasta vartaloa?
 
 

tiistai 8. tammikuuta 2013

Vastusnauhaliikkeitä!

Vastusnauha. Alkuun se voi näyttää vain tavalliselta jumppailunauhalta, mutta kun sen käyttöön pääsee sisälle, niin voi huomata sen monipuolisuuden. Itse olen käyttänyt vastusnauhaa valmennuksissani jo kauan ja ohjeistanut sen käytössä aina coxa tekonivelsairaalasta - maajoukkue urheilijoihin. Vastusnauhoja on nimensäkin mukaisesti eri vastuksilla. Vastukset riippuu myös valmistajasta, mutta yleisesti punainen tarjoaa 1 kilon - 20 tai 30 kilon vastuksen ja siitä ylöspäin mennään eri väreissä aina päälle sadankin kilon. Vastusnauha kulkee myös nimellä vastuskumi, eikä sitä pidä sekoittaa kaupan jumppariepuihin.

Tässä kuvamateriaalia monista hyvistä vastusnauhaliikkeistä punaisella vastusnauhalla jonka vastus on 1-30 kiloa. Liikkeitä voi käyttää korjaamaan lihasbalansseja, kuntoutukseen, aktivoimaan lihaksia ennen treeniä, kotitreeneissä jne.

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=eKzsmZi7s-k&NR=1


Tällä viikolla ilahdutti, kun tuli muutamalta valmennettavalta Bangokista asti kortti, jossa kerrottiin, että vastusnauhaa on käytetty ahkerasti!

lauantai 8. joulukuuta 2012

Paikka haltuun

Miten paikan voi ottaa haltuun? Joskus menen yhden valmennusryhmäni kanssa uusiin tiloihin treenailemaan. Kerran ennen treeniä hehkutin normaalia enemmän, kuinka nyt olisi käytössä oikein SUPER tila! Kerroin, että se tila erottaa teidät muista. Kun saavuimme tilaan, niin se oli tyhjä.. katsoin ryhmäläisiä ja heidän ilmeensä ei muuttunut valmistautuneesta mihinkään, eikä kukaan sanonut sanaakaan. Tehtiin hyvin kova kehonpainolla tehtävä treeni ja poistuttiin.

Tämä tila todellakin erotti tämän ryhmän muista, koska he pystyivät tekemään tyhjässä tilassa treenin, johon moni ei olisi kyennyt tilassa, jossa olisi ollut aivan kaikki "välttämätön" väline.

Myöhemmin, kun palasin takaisin salille hommiin, niin eräs kaveri tuli kertomaan minulle, kuinka hänen treeninsä oli mennyt piloille, koska ilmanvaihto oli puhaltanut hänen niskaansa liian voimakkaasti.

perjantai 26. lokakuuta 2012

Viikonlopun haaste!

Aloittelu:

Tee liikkeet putkeen tangolla päästämättä irti

maastaveto x 8

rinnalleveto riipunnasta x 8

etukyykky x 8

pystypunnerrus x 8

hyvää huomenta x 8

kulmasoutu x 8

tee yhteensä 3 kierrosta. Huilaa kierrosten välillä noin minuutti ja lisää painoa jokaiseen sarjaan jos mahdollista

Sitten...

Tee liikkeet putkeen huilaten mahdollisimman vähän

Maastaveto tempaus otteella x 2 toistoa, huilaa 15 sekuntia, x 2 toistoa, huilaa 15 sekuntia, x 2 toistoa. Nouse tässä liikkeessä lämmittelyjen jälkeen painoon, jolla saisit 6-8 toistoa, mutta tee ne osissa 2 toistolla ja 15 sekunnin huileilla.

1-käden vauhtipunnerrus käsipainolla x 5

1-jalan kyykky käsipainoilla takajalka penkillä x 5 per jalka

1- käden kulmasoutu x 5 per käsi

Tee kierros yhteensä 5 kertaa.

Lopuksi...


Lopettelu:

1 kierros aloittelun yhdistelmää, niin suurella painolla kuin mahdollista.



Ilmaannu paikalle, käytä asennetta ja muista myös pitää hauskaa!

torstai 25. lokakuuta 2012

Asenne

Jälleen kerran viime viikko todisti tärkeimmän asian kehittymisessä. Minulla oli taas ilo seurata, kuinka painonnoston moninkertainen mestari, huippupainija ja muut urheilijat ylittivät itsensä. Joskus erehdyn sanomaan heille esimerkiksi, että " pyri 5 toistoon, mutta ota ainakin 4". Vastauksena saan raivokkaalla asenteella " ainakin 4...otan 15!!" ja pari kirosanaa päälle. Asenteesta kertoo myös, kun 80-vuotias nainen nosti painot suorille käsille, vaikka oli epäonnistunut aiemmin ja sanoin, että ei tarvitse yrittää enää. Kuinka moni olisikaan luovuttanut?

Asenteen ei kuitenkaan tarvitse olla huutamista suorituksen aikana, vaan se voi olla myös sisäistä raivoa, halua edistyä ja saavuttaa tavoitteensa, joka tulee ulos laaserin lailla silmistä. Kuinka monesti olet pyytänyt jotain varmistamaan suorituksesi salilla ja sanonut " yritän kolmea, mutta voi tulla vain kaksi" ? Usein tekee mieli sanoa ( ja joskus sanonkin herättääkseni ), että jospa et yrittäisi ollenkaan, niin ei tarvitse miettiä tuleeko vai eikö.

Henkilökohtaisesti minua ei kiinnosta paljoa, kuinka paljon kukin treenatessaan painoja käyttää, mutta hyvä asenne saa aina huomion kiinnittymään!

Huomenna luvassa viikonlopun haaste...

" If you don't live for something, you will die for nothing".