keskiviikko 19. huhtikuuta 2017

Kohti 2017 kisoja!

Kilpailukausi lähenee taas voimamiesurheilijalla tai oikeastaan harrastelijaksi tykkään itseäni kutsua. Urheilun otan vakavasti, kun on sen aika eli tällä hetkellä 3 - 4 x vko menee päivästä se 1 ja puoli - 3 tuntia treeniin, riippuen mitä on luvassa ja siihen pyöräilyt salille n. 90 min. koska sali, jossa voin näitä hommia hoitaa on kauempana, mutta sinnehän sitä mennään, missä ne hommat hoituu. Harrastuksen vastapainona on sitten työ muiden liikuttajana Elixialla tällä hetkellä ja lisänä oman toiminnan kautta.

Treenit ovat menneet tänä vuonna todella hyvin. Nyt olen mennyt ihan omilla ohjelmilla, mutta ilman voimamiesurheiluun erikoistunutta valmentajaa en olisi välttämättä saanut näin järkevää kokonaisuutta aikaiseksi tähän lajiin. Joten, kun paljon puhun osaavien valmentajien käytöstä, niin teen itse myös niin. Saan samalla aina itse myös heiltä oppia omaan työhöni ja se on sijoittamista parhaimmillaan.

Nyt on 1 kk aikaa 20.5 järjestettäviin voimamiesten sm kisoihin, jossa kilpailen alle 80 kg sarjassa ja sen tiedän, että vastustajat / vihulaiset tulevat olemaan kovia. Siellä tulee sellaista 170 kg maastavetäjää... siis YHDELLÄ kädellä 170 kg maastavetäjää vastaan. Lieneekö joku vetänyt enemmänkin otevoimailun kisoissa, joissa noita tehdään. Myös ylempien sarjojen körmyläiset / ihmishirviöt tulevat mukaan noihin kisoihin. Siellä onkin sellaista ukkoa mukana, että sarjoja ei tehdä tangoilla, vaan taloilla, kuten: http://www.tampere-talo.fi/

Mukavasti tarttui myös talvikaudella pattia runkoon ja onkin mielenkiintoista nähdä noin ulkoisestikkin, että mitä sieltä alta kuoriutuu, kun paino tippuu kisapainon lukemiin.





Hyviä treenejä kaikille!

lauantai 8. huhtikuuta 2017

Kova treeni lyhyessä ajassa?

Lämmittelyn jälkeen laita tankoon 70 - 80 % maksimista kuorma ja tee jokaisella alkavalla minuutilla 2 - 5 toistoa. Tee liikettä 8 - 15 minuutin ajan. Huom! Muista aloittaa kevyesti, koska tämä käy isoissa liikkeissä raskaaksi, kun minuutit etenevät ja laatu halutaan säilyttää hyvänä! Aloita mieluummin ensimmäisellä kerralla 8 - 10 minuutista ja 70 % maksimista kuormalla ja siitä seuraavalla kerralla ylöspäin. Tämä systeemi toimii erityisen hyvin isoissa tankoliikkeissä, kuten kyykyt, punnerrukset, vedot, kehonpainoliikkeet ja olympianostot. Tämä tuo myös mukavan keskittymisen itse tekemiseen, kun seuraava sarja alkaa jo pian, etkä kerkeä ottamaan selfietä sarjojen välissä. 


Tässä oma suoritukseni etukyykyllä ja kuten puuskutuksesta kuulee, niin alla on jo useampi minuutti. 




torstai 2. maaliskuuta 2017

Eläkeläisten liikunta

Minulla oli ilo vetää eläkeläisryhmälle liikuntaa 4 vuoden ajan 2 x viikossa. Parhaimmillaan ryhmässä oli kymmenisen liikkujaa. Mukavinta oli se, että ryhmä pystyi pikkuhiljaa edistymään ja sai myös selkeitä tuloksia aikaan, vaikka ikää oli lähes jokaisella yli 70 vuotta. Parasta oli se, että he eivät valittaneet, vaan tekivät. Muutaman kerran valitusta tuli, kun sumpit oli loppu, mutta siitä on syytäkin valittaa!

Sanomani tässä on: Liike on parasta lääkettä ja sen lääkkeen pitää olla kaikkien saatavilla.







Kiitos kuvien malleille Raija, Raili, Paula, Reiska ja muulle ryhmälle!

PS. Toivottavasti virallinen vara ohjaaja Rale muistaa vetää kovia treenejä, kun kesä lähestyy!

perjantai 24. helmikuuta 2017

Kova treeni vs. kova tulos

Tämän hetken yksi trendejä on kovan "rääkkitreenin" ihannointi. Hiki ratkaisee sen kuka on treenannut kovimmin! Tottakai kovasti kuuluu treenata ja siinä samalla hiki irtoaa, mutta siinä treenissä kuuluu olla JÄRKI! Kuka tahansa saa lihakset kipeiksi ja hien pintaan kovalla treenillä, mutta onko tavoite kova treeni vai kova tulos? Fakta on tämä: Ei se yksittäinen treeni, vaan se kokonaisuus ratkaisee! 


sunnuntai 12. helmikuuta 2017

Verkkovalmennus

Hinnasto verkkovalmennukseen:

100 euroa / kk
90 euroa / kk 6 kuukautta
80 euroa / kk 12 kuukautta

Sisältää harjoitus ohjelmoinnin palvelun ajaksi tavoitteiden mukaisesti ja sähköpostin kautta yhteydenpidon.

Yhteydenotot: valmentajatommi@gmail.com

maanantai 30. tammikuuta 2017

Verkkovalmennus!

Alan pian tekemään myös henkilökohtaisia ohjelmia sähköpostin kautta! Näin saan autettua ihmisiä ympäri Suomen ja tarvittaessa myös muun maan kansalaisia tavoitteisiinsa! Aiemmin olen toiminut verkossa tehden 2 suurta verkkovalmennusta 2011 ja 2012 vuosina. Tuolloin molemmissa oli satoja asiakkaita, joten noita lukuja en valitettavasti pysty nyt ottamaan, vaan n. 20 henkilöä kerrallaan. Muu aika menee kentällä ihmisiä ja välillä itseäkin liikutellessa :)

Ohjelmissa pystyn huomioimaan jokaisen tavoitteet ja tarpeet ja teen ohjelmia myös kotikuntoiluun! Kotikuntoilussa olin suurille lehdille ( Aamulehti, Pohjalainen, Ilkka ) asiantuntijana lähes 7 vuotta sitten: http://www.ilkka.fi/arki-ja-el%C3%A4m%C3%A4/autot-ja-liikenne/kotikuntoilu-ei-vaadi-kalliita-laitteita-1.469367 . Jos olet vaikkapa kotiäiti tai muuten teet mieluummin kotona, niin teen sinne sopivan ja kehittävän ohjelman!

Infoan pian hinnastosta lisää ja otan nopeimmat mukaan kehittymään!



sunnuntai 22. tammikuuta 2017

Valmentaja Tommi

Oma lajitaustani:

- Jalkapallo: A ja B nuorten ykkönen, myöhemmin Joensuun Jipon reservissä 3. divaria ( Jippo oli tuolloin miesten 1 divisioonan kärkijoukkueita ).
- Voimanosto ja painonnosto: Joensuun puntti - pojista kevyesti puuhastellen liikkeelle 2000-luvun alkuja. Jalkapallo tuolloin päälaji.
- Crossfit: Vuonna 2010 ensimmäisessä CF salissa Tampereella Pinninkadulla tuli pyörähdettyä muutama kerta. Treenasin CF kilpailua varten, joka jäi selän kipuilun vuoksi välistä ja myöhemmin totesin, että kiva harrastus aina välistä tehtynä.
- Kung Fu: Wing Chun tyylilaji.
- Kestävyysurheilu: Kerran vuodessa juoksen vähän pidemmän matkan 5 kilometrin ylämäkijuoksun Sappee Uphill Runin, jossa ennätys on 26.05. Kestävyyttä en juurikaan jalkapalloaikojen jälkeen treenaa erikseen. Hyötyliikuntana sitä tietenkin tulee.
- Hyötyliikunta. Päivittäin työmatkat yms. kävellen tai pyörällä. Tämä on liian aliarvostettua.
- Voimamiesurheilu: Ensikosketus lajiin tuli "vahingossa" 18-vuotiaana, kun isä teki 50 kilon akselitangon ( paksu, pyörimätön tanko ) kotiharjoitteluun. Aluksi kirosin, kun tankoa oli niin vaikea nostaa, mutta myöhemmin huomasin, että tällä paksulla tangolla harjoittelu rakensikin lihasta normaalia nopeammin yläkroppaan. Myöhemmin tein hieman kevyitä variaatioita voimamieslajeista painonnostoharjoittelun ohella ( tavoitteenani oli painonnoston sm-raja ), mutta painonnosto jäi selkävaivoihin ja voimamiesurheilu tuli tilalle. 2016 syksyllä pääsin kilpailemaan voimamiesten mm-kisoihin alle 80 kg sarjaan ( 4. sija ). Kilpailu sopi myös hyvin läpi elämän ilman dopingia urheilijalle, koska siinä oli olympiatason WADA:n doping kontrolli.

Valmennustausta:

- Jalkapallossa junioreita 16 -vuotiaana apuvalmentajana ja liikuntakerhoa, josta kaikki lähti liikkeelle.
- 2010 Personal trainerin ja koulutetun hierojan paperit taskussa aloitin kokonaisvaltaisen valmennuksen, johon kuului myös kehonhuolto hieronnan muodossa.
- Työhyvinvointi: 2011 aloitin valmentamaan yrityksiä puolen vuoden ja vuoden valmennuksilla. 2016 Tullinkulman työterveyslääkärit alkoivat suosittelemaan minua asiakkailleen osana hienoa ideaa, liikuntaklinikkaa, jonka he kehittivät.
- Bootcamp / muut ryhmät: Kehitin aamun bootcamp-ryhmiä, ideana piristää ennen työpäivää, joita olen vetänyt yrityksille ja yksityisille 2011 alkaen suurella suosiolla.
- Kehonmuokkaus: satoja painonpudottajia, lihasten kasvattajia ja yksi body-puolen kisaajakin.
- Aloittelijat: Suurin asiakaskuntani henkilökohtaisessa valmennuksessa. Prosessi aloittelijasta edistyneempään on aina yhtä antoisa.
- Nuoret ja eläkeläiset: Yhtä eläkeläisryhmää tuli valmennettua 4 vuoden ajan.
- Urheilijat: Monia eri urheilulajeja, kuten jalkapallo, Ilveksen juniorikiekkoilijoiden kesätreenejä, voimanosto, painonnosto, kestävyysurheilu, vesiurheilu...


Olen myös itse ollut tämän maan huippuvalmentajien valmennuksessa jalkapallossa, voimanostossa, painonnostossa ja voimamiesurheilussa ( jokaisessa eri valmentaja ) ja päässyt seuraamaan aitiopaikalta Suomen ja maailman vahvimpien ja kovakuntoisimpien tekemisiä.



Tällä hetkellä valmennan Tampereella Elixia Onkiniemessä, johon tykästyin hyvien tilojen vuoksi.

Hinnasto on lähes sama, kuin se on ollut 2010 vuodesta alkaen:

Kuukausimaksu henkilökohtaiselle valmennukselle on n. 200 euroa riippuen valmennuksen pituudesta ja henkilökohtainen valmennusryhmä 3-6 henkilöä n. 100 euroa kk.

Yhteydenotot: tommi.hakkarainen@elixia.fi tai 040 756 2775



Koutsi Tommi